מי יכול לענות על הצורך
לרוב מנהל הכספים הוא הגורם היחיד ארגון שיכול לספק מענה לסוגיות הללו – מה שהופך את היכולות והידע שלו לקריטיות עבור הארגון
מה הופך מנהל כספים לאיכותי
החלטנו לסקור את התפיסה שלנו על מה הופך מנהל כספים לאיכותי ובעל ערך משמעותי לחברה
1. בקרה
איכות הידע העסקי של מנהל הכספים נשען על איכות הנתונים שלו
על כן יש לבצע בקרה מתמדת על דיווח מדויק בטווחים קרובים ככל הניתן לביצוע.
2. מי הגורמים
בסופו של דבר הקשרים האישיים של מנהל הכספים הם חלק מהיתרונות שלו – אם נוצרו קשרים עם ספקים, לקוחות, בנקים, עובדים ועוד ניתן יהיה להיעזר בהם על מנת להקל בזמנים יותר בעייתיים
3. אסטרטגיה
בחינת תמהיל ההכנסות וההוצאות וייעול תהליכים באמצעות אסטרטגיה עסקית נכונה יכול להיות ההבדל בין הצלחה וכשלון של החברה.
4. תקציב
התקציב הוא כלי תכנוני – הוא מכיל יעדים וגבולות – באמצעותו ניתן לבצע שינויים עסקיים ולזהות טעויות בטווח קצר.
5. השוק
הבנה מעמיקה של השוק עוזרת לקבל החלטות פיננסיות נבונות – הדינאמיקה של השוק יכולה להצביע את מגמות ושינויים צפויים, שינויים בביקושים או בהיצעים יכולים להצביע על בעיות עתידיות.
המורכבות של התפקיד הינה גבוהה מאוד ועל כן יש צורך להיעזר באנשי מקצוע איכותיים שיכולים לעמוד בדרישות התפקיד הזה.