למה התפיסה שאם זה לא כואב עכשיו – אז נתמודד עם זה בהמשך – שגויה

מנהלים רבים מסתמכים על כך שהתשלום לספקים מתרחש אחרי קבלת התשלום מלקוחות. תקופת הקורונה הראתה מה קורה בחברות שהתנהלו כך ההכנסות נעצרו ולא היה איך לשלם לספקים את החובות אליהם זה היה יכול להמנע אם היה מנהל כספים בחברה שהיה מסייע למנהלים

קיים נוהג פסול אצל מנהלי חברות רבים

“להרוויח” מפער הזמנים בין קבלת התשלום מלקוחות לבין זמני התשלום לספקים.

אם משלמים לספקים בשלב מאוחר ומקבלים מהלקוחות את הכסף בשלב מוקדם יותר,

מנהלים מרגישים שהעסק רווחי כי יש כסף בחשבון שדרכו ניתן לשלם משכורות ועל הפעילות של החברה מבלי להרגיש שהחברה בעצם מפסידה כספים באופן חודשי.

מה הבעיה בזה?

בסיטואציה כזו של גלגול חובות ספקים נקודת הסיכון הגדולה ביותר היא עצירה כלשהי(אפילו זמנית מאוד) בהכנסות

בתקופת הקורונה קרה בדיוק המקרה הזה

פתאום הייתה עצירה בהכנסות, ואז הגיע הרגע לשלם לספקים, ולחלק מהחברות אין מאיפה, כי לאחר התשלום לספקים הם מגלים שהם בחוב משמעותי.

אפשר למנוע את זה

בעוד שמנהלי חברות הרגישו שהם לא היו יכולים לצפות לסיטואציה הזו ולכן זו לא אשמתם… אנחנו רואים זאת אחרת.

מנהל כספים – בקרה לעסק

חברות שמחזיקות מנהל כספים או חשב היו יודעות מראש שהן לא רווחיות והן בנקודת סיכון –  והיו מכינות את עצמן מראש באמצעות פניה לבנקים, התחלת  הליך הבראה או באמצעות ההבנה שהן בנקודה בעייתית עסקית ועל כן נדרש לבצע מהלכים משמעותיים.

אבל כשלא מרגישים את הבעיה או לא מודעים אליה – אז מזניחים אותה…

פנו אלינו בתקופה האחרונה מספר חברות שגילו יום אחד שהן חייבות יותר כסף לספקים ממה שהן יכולות לשלם.

יש פתרונות לחברות הללו – אבל היה נכון יותר אם הן היו נעזרות באיש מקצוע באופן שוטף ובכך נמנעות מהבעיה הזו מלכתחילה.

מעקב ובקרה שוטפים של איש מקצוע נדרש במגוון רחב של חברות – זה לא המקום לחסוך בו – היעדר בקרה יכולה לגרום לקריסה עסקית.

 

 

שינוי גודל גופנים